zondag, mei 13


# BEUKENBLAD

Er loopt naast het project voor het bezoekerscentrum nog een erg leuk #lokaalhoutproject. Ik heb een mail uit Wassenaar gekregen, met de vraag of ik een tafel kon maken van de beuk die nog bij deze mensen in de tuin stond. Natuurlijk wil ik dat. De beuk moest gekapt worden omdat hij aan de bovenzijde aan het inwateren was en er gevaar bestond dat een van de twee hoofdtakken zou kunnen afbreken. Eind april is de boom gekapt en met de vrachtwagen naar mijn werkplaats getransporteerd. Op die dag was Lokaalhout BV aanwezig om alle stammen op het erf in planken te verzagen. Prima planning zo. Nu ligt het hout om mijn erf te drogen en ben ik in de tussentijd samen met de klant een tafel aan het ontwerpen. Met een lengte van 8 meter was de stam te groot voor de zaagmachine en hebben we hem in tweeën afgekort. Op de foto hieronder is goed te zien hoe krom de stam is. Veel reactiehout aan de zijkanten dus, met als gevolg een aantal scheurende planken. Die zijn hun spanning nu wel kwijt..









Geen opmerkingen:

Een reactie posten